måndag 18 juni 2012

Livsnjutning och rabarberbladsgjutning

Trots att dagarna är knökfylla med måsten bestämde jag idag att ett av dessa måsten var att göra något kul. Fick då för mig det var dags att gjuta lite rabarberblad. Och det var verkligen underbart. En fantastisk känsla att få sitta och kladda med cementen i lugn och ro.


Lite bökigt var det förstås för bladen var ganska stora och det gick en del tid åt att forma en bra kulle att lägga dem över och till att forma bladkanterna, men ändå. Lite av samma meditativa känsla jag fick när jag låg i landet och beundrade potatisgroddarna för några veckor sedan...
Tror det är viktigt att bara ge sig hän åt något som inte alls är viktigt utan bara kul och där man kan vila huvudet lite någon gång då och då.

I slutet av förra veckan var jag iväg på 'trädgårdsspotting' och blev såklart förälskad igen! Denna gång är föremålet för förälskelsen en rödbladig björk (Betula pubescens 'Rubra'). Börjar bli en lång 'måste-ha-lista'!




Regnat har det ju gjort en del så man får passa på att fotografera när solen tittar fram. Nu blommar jättevallmon här i trädgården och säga vad man vill om den klassiska orange sorten - visst är den läcker och extra fin blir den som här tillsammans med några allium.



Nä, nu är det dags att gå ut och vattna lite på cementen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar