fredag 2 mars 2012

Nu står man där och glor igen...


Visst är det underbart nu när våren gläntar på dörren. Och nu går det fort. Det är en massa fröer som ska ner i jorden och det är nu det verkligt roliga börjar; att se när de gröna bryter genom jorden.
Måste vara ett av de billigaste nöjena som finns att spana in pågående frösådder, men ack så roligt. Trots att jag vid det här laget hållit på med frösådder under rätt många år blir jag alltid så himla glad när något nytt dyker upp.  På väg ner till morgonfikat tittade jag till frösådderna och står där och glor som ett fån på en mängd jordfyllda krukor och känner hur ett leende sprids i ansiktet  när jag ser att det börjat komma upp små groddar i några av dem. Någonstans har jag läst eller hört att då sprider sig nyttiga hormoner eller något i kroppen. Något att tänka på för många allt för stressade människor – så ett frö eller två... Det är nyttigt för själen!



Tog en liten paus från skrivandet för att hämta morgontidningen och kan konstatera att det blir en underbar dag. Solen är på väg upp över Mälaren och det dånar och mullrar från isen som säkert inte ligger kvar länge till med de mildgrader som utlovats. Det är bedårande vackert!



Har du fler än ett par fröpåsar? Du kanske vårt tips för hur du sorterar och får överblick över alla fröer kan vara till hjälp. Klicka på bilden så kan du läsa mer.

Idag blir det uppackning och fotografering av nya roliga saker som kom i går. Lägger ut bilder här så snart vi är klara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar