torsdag 8 mars 2012

Besök på Rum & Trädgård

Idag har vi varit på inspirations- och studiebesök på Kistamässans Rum & Trädgård. Den var väl ungefär som den brukar tycker jag. En del fina utställningar, några trevliga utställare, en del växter, en hel del diverse, mat, godis och numera ganska mycket antik/vintagemontrar. Favoriten är definitivt Grönbacken Interiör som jag handlade mina stora skåp av på antikmässan i Älvsjö för någon månad sedan. Det finns nog inte en pryl i deras monter jag inte skulle vilja ha. Gammalt med skön patina från Frankrike och Provence. Rekommenderas varmt!

Redan i entrén stötte jag på Lena Linderholm som hade både en utställning och egen monter på mässan. Hon pratade också senare på stora scenen om sin sjukdom och om sitt målande.
Hennes utställning var inspirerad från Bogesunds slott och jättevacker tycker jag.


I entrén var det uppbyggt en jättefin utställning där de hade dessa trevliga mobiler hängande: Ett virrvarr av olika grenar/pinnar som var målade i vit grundfärg. Riktigt snyggt tycker jag och förmodligen rätt enkelt att göra även om det är lite pill.


Bland utställningarna fanns flera dukade bord. Det kanske var någon slags tema, men det missade jag...
Här är en bild på ett av dem i en stil jag gillar: Enkelt med smakfullt!


Wibrants/Rockdala pelargon- och fuchsiaodlaren var på samma plats som de brukar med mängder av olika sorter. Såg flera av mina egna sorter i sortimentet, bl.a. Unicorn Sunday Morning och Unicorn Star of Oz. Kul tycker jag!

Som vanligt var också Kristina och Trådspira på plats. Det finns ingen ände på hennes skapande. Nu har hon blivit klar med designen av blomstickorna och vi får hem dem till butiken och webshopen i nästa vecka. Priset kommer ligga på ca 99:-/styck. Kommer att finnas i morotsrött och svart. Är de inte läckra? Texten skriver man med vit märkpenna som sedan kan tvättas bort med aceton eller särskilt borttagningsmedel för den typen av pennor.


Bland hennes nya kreationer fanns katter som små växtstöd. De hade tydligen snabbt blivit populära och har vi tur får vi även hem dem till veckan som kommer också.


Nyebro Trading, en av våra leverantörer fanns också på plats och visade upp sina härliga amplar Plantopia. En nyhet var de ställningar som man kan använda för att sätta ampeln på i ställer för att hänga den.


Nu fick jag också en chans att ta en bild på en planterad väggampel, inte för att bilden blev särskilt bra, men vi har saknat en bild och därför har det inte blivit av att vi lagt upp den i webshopen, men snart kommer den också finnas där.


Lena Linder från Piri-Piri fanns också på plats i en monter där hon visade upp och tipsade om vackra blomsterarrangemang med vårkänsla.


Inköpet från mässan blev lite otippat två ostar som var vansinnigt goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar