söndag 4 mars 2012

Konstigt ljus och hårig trädgård...

När jag tittade ut genom köksfönstret i morse såg jag de mest fantastiska håriga grenar jag sett på länge. När det var dags för promenad med hundarna efter frukosten kunde jag konstatera att hela landskapet blivit hårigt, men bara delvis.



Alla grenar och blad som var vända mot Mälaren hade fått denna behåring. Detta var extra tydligt på gran och tall som var kritvita på sjösidan och helt gröna på andra sidan - Häftigt!
Det tog en liten stund innan jag kom iväg på promenaden för jag var bara tvungen att rusa runt med kameran och föreviga dessa ludna grenar innan solen tog dem.


Men nu på kvällen är de fortfarande kvar. Solen har till och från synts genom ett ogenomträngligt dis och på eftermiddagen såg det ut som om behåringen tom. blivit lite kraftigare - ut och plåta igen.









'

På hundpromenaden hittade jag en massa små tallar som blivit 'långhåriga'.  Det var fina spindelnät som frusit. Även det himla läckert. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar