söndag 19 februari 2012

Stenar - inte bara i trädgården...

Jag har drabbats av gallsten - inte kul alls!
Förra fredagen bar det akut in till sjukhuset då jag var nära att tuppa av för det gjorde så himla ont och nu i fredags var det dags igen. En sten hade antagligen fastnat i gallgången och jag blev alldeles gul - gulsot!
Så, helgen har jag tillbringat på sjukhuset. Tack och lov verkar stenen ha passerat och jag är nu hemma i avvaktan på magnetröntgen och operation som är planerad till nästnästa vecka.
Mässfynd
En bonus, om man kan kalla det så är att jag i varje fall snabbt rasar i vikt. Har bara kunnat äta falu rågrut och havrekuddar i mer än en vecka.

Har man något så tråkigt som gallsten kan det ju vara kul att göra något annat - och varför inte tröstshoppa lite?
Närmast dubbelvikt begav jag mig i torsdags till antikmässan här på Älvsjömässan bara för att röra på mig lite och kanske, kanske skulle jag hitta något...
Det gick lite för bra - Idag var vi och hämtade 'fynden'; två skåp, en flasktork, vinställ och en gammal tvättmaskin! Jo, det blev lite mer än väntat, men ett högt skåp till köket har vi letat länge efter och faktum är att vi känner oss rätt nöjda med vad vi fick betala efter lite prutande, och då får man väl vara glad.

Flasktorken står tillsvidare i köket, men så fort vi hunnit möblera om i butiken får den komma dit för att tjänstgöra som hängare för diverse trädgårdsprylar




Köksskåp

Skåp till vardagsrummet

En del av våra moderplantor bor inne på glasverandan och då är det väldigt praktiskt att hantera med en planteringsbricka när det ska sticklas och omplanteras. Då slipper man allt stök och kan plocka bort och fram och fortsätta utan en massa krångel. På vår hemsida finns två olika modeller; Tidy Tray som finns i grönt och svart och planteringsbrickan Plant Start.

Tidy Tray planteringsbricka
Nä, nu ska jag tappa upp ett bad och fira att jag fått komma hem igen!


1 kommentar: