torsdag 12 januari 2012

Sticklingssäsongen har börjat

Ja nu har startskottet gått för sticklingarna på hemsidan. De som varit och hälsat på oss vet att vi inte har några större ytor att odla upp sticklingar på så sortimentet blir rätt begränsat, men man kan inte göra allt (även om man försöker ibland...)
Zonarticpelargonerna mår väldigt bra så här års med frodig tillväxt och det är ju tacksamt om man ska ta sticklingar, men så var det det där med utrymmet igen... Ja, ja, det kanske är lite av charmen. Jag har jobbat i större skala med sticklingar och sanningen att säga så är det faktiskt mycket roligare så här med lite mer hantverk i produktionen även om det lätt blir lite stökigt...
Tur att det finns bra program för att hålla reda på alla foton!
Och lycka vore det om det bara handlade om att stickla. Men, nej då, det ska plåtas och beskrivas och inventeras, laddas, flyttas och redigeras och konverteras och dokumenteras och kalkyleras och jag vet inte vad. Hmm, undrar om jag är lite trött ikväll. Låter väldigt gnällig. Nä - KUL är det för det mesta.

Riktigt kul var det idag när posten kom med nya numret av Allt Om Trädgård.
Där har vi (tycker jag själv eftersom jag gjort den!) en jättefin annons. Mmm, nu skryter jag, men nog är väl magnolian på bilden rätt härlig?



2 kommentarer:

  1. Jag ska allt slå till på någon ny raritet av dig ivår har aldrig provat zonarctic men blommorna ser ju helt ljuvlga ut! Kanske på någon trädgårdsmässa?

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia, Ja, de är väldigt speciella. Jag hoppas jag rätt snart hinner lägga ut fler bilder på hemsidan. De blommar rätt tidigt på säsongen så snart få jag nya mumsiga bilder. Hör av dig om du kommer till Nordiska Trädgårdar så kan jag kanske ta med någon läckerbit!

    SvaraRadera