söndag 15 januari 2012

Lite is, lite tårta och en hibiskus

Vid hundpromenaden i eftermiddags blev jag inte mätt på att titta på de fantastiska issamlingarna som bildats i vass och träd som hänger ut över Mälaren.
Idag var det helt vindstilla, men sviterna efter gårdagens blåst och köldgrader syntes tydligt. Tyvärr blev inte bilden så bra eftersom solen höll på att gå ner, men kanske framgår det lite grann hur vackert det var.


Tidigare i veckan fångade jag en annan isbild, denna gång på dammen där öppningen där vi har syrestenarna för att fiskarna ska må bra hade antagit formen av ett hjärta.


Det märks verkligen på växterna att ljuset är på väg tillbaka. Flera av mina nya hibiskusar har knoppar nu och den första blomman på länge slog ut här i veckan. Det är en sort som heter Enid Lewis, den är halvdubbel och verkligen skir i färg och form.
Målet är att vi lite längre fram på säsongen ska sälja sticklingar av alla de fina hisbiskusar vi har samlat på oss, men det blir inte förrän framåt maj-juni tidigast.

Hibiskus Enid Lewis

Helgen har förutom jobb bestått i tapetsering av vardagsrummet. Det är nog bara 8-10 våder kvar nu. Det har tagit lite tid, men jag är SÅ HIMLA NÖJD med resultatet. Återkommer med bild när allt är på plats.

Slutligen vill jag bjuda på tårta. Inte av någon speciell anledning utan bara för att jag hittade en så fin tårta när jag var och handlade nyss. Är den inte läcker???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar