onsdag 26 januari 2011

Fina fisken!

Nu är det snart bara tre veckor kvar till Äntligen Hemma-mässan i Kista där vi ska göra en trädgårdsutställning i entréhallen. Designen börjar ta form och nu vidtar de praktiska förberedelserna. På Formex träffade jag Kristina på Trådspira som gjort en otroligt fin fisk till utställningen där på mässan. Den har vi fått låna för att ha med i utställningen. Tack snälla Kristina!
I lördags visade jag en bild på en av sticklingarna som just rotat som var 7 dagar gammal. I går kväll tog jag en ny bild på en av sticklingarna som nu är 10 dagar. Snacka om att det växer så det knakar! Jag rotar allt jag är extra angelägen om ska rota i rotningskuberna Root Riot. De har en fantastisk konsistens och innehåller naturliga ämnen som bidrar till snabbare rotning och som motverkar uppkomst av mögel och svampangrepp.

Med snöslunga kommer man långt, men det är fortfarande knöggligt och isigt här i trädgården. Pirrans hjul är trasigt som vanligt och gårdagens varuleverans måste in. Då är det bra med snälla grannar. Vi fick helt enkelt lasta av pallen med hjälp av grannens tefat. Det har aldrig känts så lätt. Tur att vi inte hunnit sanda!


PS. Ett nytt nyhetsbrev skickades ut i går med exklusiva erbjudanden till prenumeranter. Anmäl dig du med genom att registrera dig på http://www.wexthuset.com/ . DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar