tisdag 21 december 2010

Ny hemsida

Det har varit på önskelistan länge, och nu börjar det äntligen hända något. Hemsidan som varit i bruk sedan 2003 utan några större förändringar har nu fått en uppfräschning i ett första steg som kommer följas av flera mindre där utseende och funktionalitet kommer uppdateras tillsammans med  produktutbudet, som nu i större utsträckning visar det som tidigare bara funnits i trädgårdsbutiken.


En av de större nyheterna är att vi gör en större satsning på lite speciella fröer där vi satsar på ett brett utbud, som t.ex. nävor, julrosor, akleja, samt andra speciellt odlingsvärda växter.

Men den största nyheten i den nya versionen är att all information från Gröna Sidorna nu är överförda och nu finns på Wexthusets hemsida. Det innebär att alla odlingstips, pyssel och det omfattande bildgalleriet alltså numera finns på ww.wexthuset.com.
Gröna SIdorna kommer att finnas kvar parallellt ytterligare ett par veckor, sedan kommer vidarelänkning till Wexthuset att ske automatiskt.
Idag blev det klart att Wexthuset ska göra en utställning på Äntligen Hemma-mässan i Kista 17-20 februari. Temat är 'Gammalt möter nytt'. Det kommer bli både roligt och en stor utmaning att få till en intressant och vacker utställning.
Under mässan ska jag också svara för rådgivning i 'expertrådet' när det gäller 'Förökning och inomhusodling - att själv odla sina växter. Också det kommer bli kul för det är ett ämne jag älskar!
Det är rysligt kallt ute nu, under -15 så det känns lite jobbigt med värmen till växthuset. Ska säkringarna orka? Räcker fläktarna? Jag var uppe och satta på högsta värmen på den extra byggfläkten jag ställt in och man blev ju inte svettig inne i växthuset direkt. Det är några dagar sedan jag vattnade och jag får väl hoppas att den låga luftfuktigheten gör att växterna tål kylan bättre.

Jag har ju satt upp en lampa på samma säkring som fläkten så jag ska se att det är ok, och det är väl gott och väl, men - vad ska jag göra om det INTE ÄR OK??? Ingen räddningsplan finns. Jag lär väl springa som en skållad råtta fram och åter med förlängningssladdar som inte räcker, leta efter fler fläktar och antagligen svära en hel del. Det är ju om en fläkt eller säkringarna pajjar, men vad göra om det blir strömavbrott på riktigt? Måste köpa veke och fotogen till den gamla fotogenvärmaren, men troligen räcker den inte till om det är riktigt kallt. Återstår att köpa ett bensindrivet elkraftverk, men de är ju inte gratis...
Hmm, inser just att det faktiskt är årets mörkaste dag idag - Underbart! Nu blir det bara ljusare igen - I like!

1 kommentar: