onsdag 8 december 2010

Modig eller dum?

Satt nyss och jobbade med nya hemsidan och hörde plötsligt larmsignalen som betyder att någon är i butiken! Rätt kusligt med tanke på att jag är hemma själv och det är minst sagt beckmörkt där ute...
Nåväl, hundarna är ju hemma och de känns som tryggt sällskap så det var bara till att snabbt hoppa i kängor och jacka med stora ficklampan i högsta hugg och rusa ut till butiken.
Lite läskigt var det, men med god hjälp av spårsnön och med hundarna tätt intill vågade jag mig in i lagret och butiken och kunde bara konstatera att ingen var där och inget var rört. Kanske var det en mus eller två som lekt? Men egentligen är man väl inte riktigt klok. Vad hade hänt om någon var där???

Unicorn Haddoc, Unicorn Polka Dott, Unicorn Monday Morning,
Unicorn Star of Oz, Unicorn Marion
Var hos en god vän idag och såg att Rockdalas nya katalog kommit. Hittade 5 av mina egna sorter med i utbudet och det känns ju alltid roligt. Då är det väl bara att konstatera att det snart är dags igen. Mellandagarna brukar vara en bra tid att dyka ner med näsan in diverse växt- och frökataloger och drömma om kommande odlingssäsong. Vårt eget utbud kommer förhoppningsvis ut på hemsidan i slutet av december. Allt beror på hur snart den nya hemsidan är klar. Arbetet pågår för fullt, men det är rätt mycket jobb så det dröjer troligen ytterligare några veckor.



Häromdagen hände det igen, det som händer allt för ofta. Jag gör något annat än jag tänkt, bara-för-att. Planen var att jag skulle städa på lagret, men så råkade jag passera humlen som klättar så fint i portalen upp till växthusen. Den hade långa slingrande revor med mängder av vackra kottar. Hmm, måste gå att göra något av. Sagt och gjort: Med hjälp av en rostig ståltråd som fick bli stomme lindade jag en krans av revorna och kompletterade med några extra klasar av humlekottarna här och var. Rätt fin tycker jag.

1 kommentar:

  1. What a scary experience Lena. And I love the hops wreath. How clever of you.

    SvaraRadera