torsdag 17 januari 2013

E man inte så blir man...

...mer eller mindre galen. Antagligen trivs jag med att ha det så här eftersom mina dagar nästan alltid är ganska 'mångfacetterade'...
Jag är som en magnet som drar åt sig nya projekt och aktiviteter hela tiden. Det är kul, men tidvis rätt slitsamt.
Normalt är tillvaron knökfull med jobb från tidig morgon till sen kväll. När så flera av mina medarbetare blir sjuka blir det väl inte direkt mindre att göra. Och då - då måste jag lägga in ett litet extra projekt:

På en förfrågan från vår största kund bestämde vi i samarbete med vår engelska leverantör Growth Technology att försöka få fram en specialnäring för Gesneria, St Paula, Streptocarpus, Chiritor, Gloxinia och de andra släktingarna. Denna näring diskuterade vi för flera år sedan så den är framställd och utprovad sedan tidigare, men har inte paketerats för konsument - förrän nu!
Med en marginal på mindre än en vecka för beslut, prioritering, översättningar och designarbete har det bollats rätt flitigt fram och åter med bilder och layouter. Allt för att kunna visa upp dem på Formex.

Jodå, lite choklad gick åt under arbetet...
Nu sitter jag här efter en blixtvisit till Älvsjömässan där jag med bara några timmars marginal just levererat två lådor med demonstrationsflaskor som tillkommit efter lite klipp-å-klistra-övningar under eftermiddagen idag. Det blev skitbra!
Nu är planen att vi ska börja leverera näringen både till  våra återförsäljare och i webbutiken i slutet av februari. Återkommer så snart vi har dem i lager.

1 kommentar: