söndag 24 oktober 2010

Det regnar...

I och för sig tycker jag mycket bättre om regn så här års än snö, men inte just idag. Hela veckan har vi planerat att musta äpplen idag, men nu känns det inte så lockande längre. Det känns heller inte som att det går att vänta mycket längre utan att äpplena blir förstörda. Dilemma!Min Indoor Garden odlingslåda  fungerar till belåtenhet. Salladen som jag placerade där för en vecka sedan har satt igång att växa och vi har skördat blad ett par dagar nu. Man ser tydligt att det kommer nya, vita spänstiga rötter ut ur krukan så det är på rätt väg helt klart. I avvaktan på att jag kommer mig för att så lite fler kryddor har jag ställt ett fat med små sticklingar under lampan. Man måste ju utnyttja prylarna ordentligt!


Nästa sak på dagens agenda är att införskaffa golvmaterial till badrummet. Efter vattenläckan som upptäcktes för några månader sedan har det först inte hänt någon ting, sedan kom några hantverkare och rev ut alltsammans, sedan hände ingenting och sedan ingenting och nu är det nästan lite brådis att få fram prylarna. Golvet har vi bestämt ska bli svart- och vitrutigt. Tyvärr tillåts vi inte ha större plattor än 20x20 för att det ska gå att få ett bra fall på golvet.
Men varför är då alla inredningstidningar fyllda med exempel med mycket större plattor än så???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar