tisdag 1 februari 2011

Guld i brevlådan!

Vilken trevlig överraskning när jag hämtade posten i förmiddags; fröerna från Geraniceae Group hade kommit.
Om man älskar växter inom släktet Geraniceae som t.ex pelargoner och nävor är ett medlemskap närmast nödvändigt.  Jag förmedlar gärna kontakt om någon är intresserad av ett medlemskap.
Förutom en liten, men naggande god medlemstidning med fantastiskt spännande information om olika vildarter och nyheter inom släktet, är höjdpunkten på året fördelningen av fröerna - och nu har de kommit!
Eftersom jag snöat in ordentligt på nävor stod mycket nävor på min önskelista, men även några udda vilda pelargoner.
En av höjdarna är en P. quinquelobatum med gula blommor som jag hoppas mycket på inför kommande förädlingsarbete.  Åh vad jag önskar jag hade lite tid över att så dem med en gång, men det får tyvärr vänta ett par veckor.
Ny månad =  ny skrivbordskalender
Som vanligt finns nu en ny kalender till datorns skrivbord att ladda ner från hemsidan. Månadens bild föreställer en enkelblommande zonarticpelargon - är den inte vacker!


Måste bara visa en bild på vår lilla Haddoc från i morse. Ja, visst är det eländigt med läget i Egypten just nu, men det var ändå en rolig syn när han kom in med tidningen som han hämtat tillsammans med husse. Särskilt om man vet att han är satt på diet och är en riktig matfriare.

2 kommentarer:

  1. Vad det lät spännande med den där föreningen, var finns den ? Å bilden på Haddoc var ju för go, ser man lite fjäsk i blicken där kanske, för roligt med rubriken när du berättar om dieten :-)
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  2. Hejsan Lisa,
    Ja, det är så mycket Haddoc över det beteendet. Han är rätt lurig!
    Geraniceae Group finns i England med medlemmar världen över. På den här länken hittar du info för medlemskap. Definitivt värt!
    http://www.geraniaceae-group.org/#Subscription rates

    SvaraRadera